11/11/2018Yale Nederland Nieuws

Yale introduceert heftruck met de hoogste capaciteit tot nu toe

Yale introduceert heftruck met de hoogste capaciteit tot nu toe

Als toevoeging op het al uitgebreide portfolio aan heftrucks, onthulde Yale Europe Materials Handling de heftruck met de hoogste capaciteit tot nu toe, de GDP160EC12, tijdens het exclusieve 'This is Yale' evenement.

Het nieuwe model van de Yale® EC-serie kan 16 ton heffen bij een lastzwaartepunt van 1200 mm, waardoor complexe ladingen en ladingen met speciale afmetingen efficiënter kunnen worden vervoerd. Deze nieuwe heftruck brengt Yale naar een niveau  van werken waarbij een groter lastzwaartepunt vereist is.

"Yale is er erg trots om de GDP160EC12 toe te kunnen voegen aan haar groeiende serie materials handling apparatuur", zegt Dick van der Staaij, Business Development Manager bij Yale. "Op basis van feedback van klanten en dealers is elk detail van deze heftruck zorgvuldig ontworpen om te zorgen voor maximale betrouwbaarheid bij de meest veeleisende toepassingen. Dankzij de capaciteit van de heftruck kan hij uitstekende prestaties leveren bij het transport van hout, staal, beton en andere zware ladingen."

Ontworpen om te werken in een uiteenlopende reeks branches en toepassingen, koos Yale ervoor om de inzet van de heftruck in de hout- en plaatindustrie te demonstreren Dit gebeurde tijdens de eerste openbare presentatie op het “This is Yale” evenement in september. De branche specialisten van Yale benadrukten de superieure koelingseigenschappen, de ergonomie voor de chauffeur, de uitstekende manoeuvreerbaarheid en het onderhoudsgemak, als een aantal van de belangrijkste kenmerken die de basis vormen om bestand te zijn tegen de zware bedrijfsomstandigheden in de houtindustrie.

Werken met geoptimaliseerd zicht

Gebaseerd op de gevestigde 8-16 tons Yale EC-serie, bouwt de GDP160EC12 voort op de kernkenmerken die deze heftrucks zo robuust maken in de zwaarste toepassingen. De GDP160EC12 profiteert van de nieuwste inzichten voor het zicht van de chauffeurs en een aantal nieuwe vorkenborden die onlangs voor deze serie zijn geïntroduceerd.

De plaatsing van de mast is geoptimaliseerd waardoor de zichtlijn van de chauffeur tussen de mastprofielen wordt verbeterd. De positie van de mastprofielen en traverses is ook geoptimaliseerd, waardoor er meer ruimte is om het zicht van de chauffeur te verbeteren.

Dankzij de compacte vooras kan de afstand tot het lastzwaartepunt worden verbeterd, waardoor het vorkenbord zo dicht mogelijk bij de aandrijfwielen kan worden gemonteerd. Dit heeft ruimte gecreëerd voor een heavy-duty mast terwijl een toename van de lastafstand wordt vermeden.

Een grote gebogen voorruit, brede achterruiten en een optionele achteruitkijkcamera dragen allemaal verder bij aan het optimaliseren van de ergonomie voor de chauffeur. Bij het heffen van zware en volumineuze ladingen, zoals hout, is het uitstekende zicht dat wordt geboden door de GDP160EC12 van het grootste belang voor een efficiënte inzet.

Aanpassing van het vorkenbord

De nieuwste versie van de Yale EC-serie wordt standaard geleverd met 2440 mm integrale vorken, er is een uitgebreid assortiment vorkenborden van het pin- of hook-on type verkrijgbaar, zodat de heftruck kan worden aangepast aan de behoeften bij specifieke toepassingen.

“Yale pin-type-vorkenborden leveren een maximale capaciteit met een maximale sideshiftslag, verkrijgbaar in verschillende breedte maten. De hook-on versie sideshift en vorkpositionering is ideaal voor toepassingen waarbij een snelle en eenvoudige wisseling tussen vorken en hulpstukken vereist is”, voegt Dick eraan toe.

"De GDP160EC12 is zowel duurzaam als veelzijdig, waardoor het een uitstekende uitbreiding is van de Yale-heftruckreeks. Het laadcentrum van 1200 mm, de  ruime keuze aan vorkenborden en het geoptimaliseerde zicht voor de chauffeur leveren het bewijs van de ergonomische waarden die zichtbaar zijn binnen de hele serie Yale vorkheftrucks", concludeert Dick.